Futás a kétszámjegy felé..

Futás a kétszámjegy felé..

Serum CK

2015. augusztus 17. - drAti78

Serum Ck, azaz kreatin-kináz (kreatin-foszfokináz).

Mit kell tudnunk róla?

Az izomban található enzim aktivitása akkor emelkedik meg, ha a vázizomzat vagy a szívizomzat sérül. A kórelőzmény ismeretében és más mérésekkel kiegészítve a mérés a szívinfarktus diagnosztikájának eszköze.

Ez kis történetünkben azért fontos, mert a múlt hetet ez a kis CK rövidítés csapta agyon.

Történt az, hogy hétfőn elég keményen edzettem speedfitnesen, majd szerdán életem egyik legkeményebb fallabda meccsét játszottam. Konkrétan az utolsó két menetnél beszűkült a látótér, annyira kihajtottam magam.

A csütörtöki pihenő után elképesztő izomlázam volt. De szerintem évek óta nem volt ilyen. /Egyébként a kezemben, és a fenekemben még vasárnap is éreztem./ 

Péntek reggel kórházban vérvétel. /Egy betegség miatt kéthavonta kapok kezelést a kórházban, aminek része a vérvétel./ 

Péntek dél körül felhívtak a kórházból! Ez eleve rossz ómen szokott lenni!

Kiderült, hogy a labor azonnal riasztotta a kórházat, mert a Serum Ck adatom a határértékben foglalt 2-190 közötti helyett 2734. Az meg ugye a megengedett 14 szerese. Az meg ugye sok.

Mondanom se kell, hogy azonnal leállítottak minden sporttevékenységet...

Szóval most egy hét futás nélkül telt, de elvileg ma már mehetek újra. Legalábbis a doki annyit mondott, hogy furcsa ez az adat, de ha nem érzek semmi fájdalmat a mellkasomban, akkor ésszel lehet sportolni újra.

Én meg ugye mást se csinálok, csak ésszel, türelmesen. Na meg néha fallabdázok egyet... :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszamjegy.blog.hu/api/trackback/id/tr807712242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása