Futás a kétszámjegy felé..

Futás a kétszámjegy felé..

Fogyaszt a futás?

2015. május 18. - drAti78

Sokat gondolkodom mostanában ezen a pulzuskontrollos futás dolgon.

Egyfelől eszem ágban sincsen feladni. Nem fogok összevissza rohangálni. Emlékszem egyszer sok sok évvel ezelőtt - még futócipőm se volt - elmentem futni. Kb. egy km után meg kellett állnom. Majdnem hánytam, és sípolva vettem a levegőt. Még jól el is szédültem. Egy kisgyerek nézett rám furcsán, és a nagymamája mondta is neki hogy"Igen. Szuszog a bácsi!" Szóval ezeket a kisgyerekeket rendszeresen kifogom, másfelől tudom, hogy ostobaság kontroll nélkül nekiindulni a világnak.

Ráadásul a pulzuskontroll miatti lassú tempó segít megelőzi a sérülést. Ebben is biztos vagyok.

Tegnap kipróbáltam, hogy a 8 km-ből az 5-t, és a 7-t gyorsítottam. A 135 alatti pulzus helyett az 5-ben 145, a 7-ben 155 alatt tartottam a pulzust, aztán vissza le 140 alá. Ma olyat érzek a lábaimban, amit régóta nem. Kicsit nehezebben mozog, érzem az izmaimat, izomláz, és reggel ólomlábak. 

Na, de fogyasztani fogyaszt a pulzuskontrollos futás vagy nem?

Egyfelől ugye van az az elmélet, amely szerint legalább 20 - 30 perces mozgás után kezd el a szervezet a zsír raktárakhoz hozzányúlni. Addig onnan nem, mert addig izomból, vagy vérből (?) vagy mittudomén honnan nyeri az energiát. Ezt eddig értem is. Még el is fogadom.

De én összesen futok 70 percet. Vagy fussak mondjuk másfél órát. Az azt jelenti, hogy összesen ebből 40-60 perc lesz "hasznos" - itt nyilván csak a fogyásról beszélek - a többi meg "csak" egészséges. Ha befejezem az edzést, abbamarad a zsírégetés is. Nincs - vagy csak minimális az - utóhatás.

Én tényleg megszerettem a futást, úgyhogy ilyen arányok mellett sem gondolkodom a váltáson, de azért ennél többet ígér a HIIT training, vagy éppen egy HOT IRON edzés. Ezek szerint az edzés után még kb. 24 órán keresztül felpörög az anyagcsere és égeti a zsírt.

Most lehet, hogy valamit nagyon benézek, de ha igazak a fent leírtak, akkor nem a legjobb sportágat választottam. Lehet, hogy csak akkor kellett volna futni, amikor már X kiló alatt vagyok, lehet, hogy teljesen rossz - vagy legalábbis nem túl hatékony - az edzésem, lehet, hogy ennyi kilóval nem is lehet HIIT traininget csinálni?

Vagy csak lehet, hogy csak túl sokat agyalok? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszamjegy.blog.hu/api/trackback/id/tr377458712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rehlaci · Http://Futoikrek.blog.hu 2015.05.18. 21:44:41

A fogyás 70% étkezés 30% mozgás. Én anno 3 hónap alatt ledobtam 10 kilót, de minden nap futottam, és vacsorára 2db paradicsomot ettem csak. El nem hiszem, hogy a hot iron hatékonyabb. Szerintem csak marketing, de tény hogy kell izommozgató keresztedzés is. Fuss csak szépen, és már többször mondtam a dietológus felkeresését!

drAti78 2015.05.19. 08:17:41

@Rehlaci: Még csak azt sem írtad, hogy REH. Na reh mondhatom! :) Felhívok egy dokit. Amúgy a 3 hónap alatt 10 kiló szerintem nekem is meglesz. Úgy érzem mérges vagy. REH!

Rehlaci · Http://Futoikrek.blog.hu 2015.05.19. 10:45:20

Reh nem vagyok mérges miért lennék az? Csak nem kell mindent elhinni amit a marketingesek mondanak :-) Elmehetsz hot ironra, meg hiit trainingekre, meg mit tudom én milyen csodákra, de szerintem azok nem egészen 115 kilós testnek valók. Én egyébként egyetlen módszert ismerek, amivel pár perc alatt garantáltan lehet 30 kilót fogyni. LE kell vágatni a két lábat :-) Reh!

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2016.01.22. 12:31:43

Hátha tudok segíteni neked saját tapasztalatból. 36 éves 192 cm magas vagyok. 2013-oktoberben kezdtem futni 140 kilóval, "kütyük"nélkül. Első futásom 400 méter volt. 2014 nyarára 95 voltam-10 km-es távokkal, 2015 nyarán 88-kg túl az első két félmaratonomon. Közben használtam már pulzuskontrollt, keresztedzéseket végeztem, (Hiit trainingek, hasazás,saját testsúlyos edzések, úszás) edzés tervet készítettem, gyökeresen átalakítottam a táplálkozásomat, kalóriát számoltam, meg mindent amit a neten olvastam kipróbáltam. Jó 90-95 %-ban működik is szinte minden, és minél többet áldozol az edzés oltárán, nyilván annál többet kapsz is vissza.Több féle edzés, több féle edzettséget is generál- és segít is egyik a másikban. De. És ez most egy hangsúlyos DE :-) Fontos kitűzni a végcélt is, amit én biztosan tudom magamról hogy rosszul határoztam meg. Szerettem volna nagyon gyorsan futni, de szép izmosnak is lenni, fittnek is, feszesnek is, de duzzadó izmokról is álmodtam és kockás hasról. 2015 második felében rengeteg fehérjével feltúrboztam a táplálkozásom sikerült felszednem 4kilót ami nagyrészt izomtömegben van jelen , de hiába várom el magamtól a jobb futó eredményt, épp hogy tudom tartani a 88 kilósan hozott eredményeimet. Jó rendben a fogyás meg volt, és biztosan neked is meglesz, de ha elérted mit szeretnél? Erős tempójú futásokat? Szépen kidolgozott izomtömegeket egy arányos testen? Nem túl erős kezeket, de viszonylag zsírtalan testet? A futás az cél ? fogyni akarsz a futásért, az eredményért? vagy eszköz? Futni akarsz a fogyásért mert az alakformálás a cél? Ezt kell előbb tisztázni az embernek magában, és akkor könnyebb eldönteni az edzés összetételét. Nekem máig sem sikerült, de szakadatlanul rajta vagyok. Addig is megy minden, HIIT cardió+futás+súlyzós,saját testsúlyós :-) Csak így minden félig sikerül, ezért tudom hogy jobb lett volna már az elején szakosodni :-) Remélem hasznos voltam.
süti beállítások módosítása